Bedankt dat je je als vrijwilliger hebt opgegeven voor Aftap 2070! Op deze pagina vind je per stand de info die je moet weten om alles vlot te laten verlopen.
We vragen aan iedereen om zich steeds 15 minuten voor aanvang van de shift te melden bij de stand waar je gaat helpen.
Na elke shift krijg je van de verantwoordelijke van de stand het aantal bonnen waar je recht op hebt.
We hopen er samen met jullie een geweldige editie van te maken!
Jullie voorzien de mensen van drinken. Je staat aan één van volgende 3 standen: cava/cocktailbar, tap en doorgeef.
Cava/Cocktailbar:
Je bemant onze cava/cocktailbar.
Tap:
Aan de tap zal je voornamelijk bier tappen. Het is dus belangrijk dat je dit kan als je hier wilt staan. Je zorgt er ook voor dat de frisdrank op de doorgeeftafel aangevuld blijft.
Doorgeeftoog:
Als je aan de doorgeeftoog staat, is het de bedoeling dat je de bestelling van de bezoekers aanneemt en de gevraagde drankjes geeft in ruil voor het gepaste aantal bonnen. De bonnen werp je in een koker.
Om afval tegen te gaan, werken we met herbruikbare bekers en statiegeld op petflesjes. Om te garanderen dat deze terug naar de organisatie komen, werken we met onze drankbonnen. De bezoekers geven de eerste keer 1 extra drankbon af en krijgen hiervoor in ruil een beker en of petflesje. Dat gebeurt bij de mensen aan de doorgeef.
Geen extra jeton = geen beker/petflesje = geen drinken. De bezoekers moeten dus steeds ofwel een lege beker/petflesje afgeven voor een nieuwe consumptie, of een extra jeton. Wanneer bezoekers niet genoeg jetons hebben, wijs je ze door naar de bonnenstand. Wanneer de bezoekers het terrein verlaten, kunnen ze een beker/petflesje inruilen voor een watertje aan de uitgang
BELANGRIJK: We zijn een gratis festival. Alle kosten die gemaakt zijn, moeten dus gedekt worden door het verkoop van de bonnen en drank. Het is dus absoluut VERBODEN om gratis drinken weg te geven. Wanneer we dit zien, word je van de shift verwijderd. Je krijgt dan geen vergoeding en het vrijwilligersbandje zal doorgeknipt worden.
Jullie staan in voor de verkoop van de drankbonnen. De prijs voor één bon is €1,3.
Er is een lijst voorzien waarop de prijs per hoeveelheid bonnen op staat aangegeven.
We bieden volgende betaalmiddelen aan: cash, Payconiq & betaalkaart.
Uitleg over de werking van de verschillende systemen krijg je bij aanvang van je shift van de verantwoordelijke voor de kassa.
Om afval tegen te gaan, werken we met herbruikbare bekers/petflesjes. Aan de toog kunnen de bezoekers hun drankbonnen ruilen voor een beker + consumptie. Wanneer de bezoekers het terrein verlaten, kunnen ze deze beker/ petflesje inruilen voor een watertje aan de uitgang. Deze bekers/ flesjes worden daar verzameld in een grote bak.
Zijn de bezoekers hun beker kwijt en willen ze een nieuw drankje? Dan kopen gebruiken ze nieuwe bonnen om een beker te verkrijgen aan de toog. De bezoekers worden hierover geïnformeerd via verschillende kanalen maar kunnen bij jullie terecht wanneer er nog vragen hierover zijn.
BELANGRIJK: We zijn een gratis festival. Alle kosten die gemaakt zijn, moeten dus gedekt worden door het verkoop van de bonnen en drank. Het is dus absoluut VERBODEN om gratis bonnen weg te geven. Wanneer we dit zien, word je van de shift verwijderd. Je krijgt dan geen vergoeding en het vrijwilligersbandje zal doorgeknipt worden.
Aan de inkom werken we dit jaar met gekleurde polsbandjes.
Je vraagt, indien nodig, de leeftijd aan de bezoeker en indien er twijfel is wordt er ook naar het paspoort gevraagd.
Ze krijgen aan de hand van de leeftijd een bandje dat overeenstemt met de verschillende leeftijdsgrenzen rond alcoholgebruik (wet van 10 december 2009). Vrijwilligers moeten dit proces ook doorlopen, daarna mag je ze doorverwijzen naar de vrijwilligersstand waar zij actief zullen zijn.
Eigen drank en voedsel zijn verboden.
Bij rugzakken vraag je of je deze mag bekijken. Indien iemand dit weigert roep je de verantwoordelijke voor de inkom. Deze zal dit verder afhandelen.
Huisdieren zijn toegelaten.